Pagini

vineri, 5 iulie 2013

Iubiri și vise... (II)



Expir din mine
fum de tutun şi gust de ciocolată.
Te mai privesc încă o dată
cum stai lângă mine 
- gol - 
cum ai stat ziua-ntreagă...
Şi craiul nou îmi spune:
Scoate-mă din gândul tău.
Eu ard prea repede.
Eu dau totul într-o singură zi,
dar uite...
pentru tine am făcut
să fie două.
’Sunt două...dar sunt neîncheiate’,
îmi vine să-i zic.
Însă n-o fac.
Îi caut gura, i-o înec în sărut
şi plec
punându-i în palmă
o piatră
din cele pe care le port
peste tot cu mine.
O piatră albă, liniştită și ușoară
ca şi sufletul meu.
Cutreier un timp
pe străzi pustii şi-ntunecate
în căutarea drumurilor
care - cândva - duceau
la iubiri şi vise,
duceau acasă.
Şi poposesc
- pentru o vreme -
în fiecare loc drag.
Alte maşini sunt parcate acum
pe locurile unde
îmi parcam eu maşina.
Acum...acolo
nu mai e nimeni.
Nici noi
şi nici iubirile noastre...
A fost frumos.
Să-ţi aminteşti!, strigă din neguri
o iubire mai veche.
Opresc maşina.
Pentru a treia oară.
Ş-ascult greierii
ce-şi vorbesc cu dor
la sânul oraşului adormit
de prea multă visare.
Vântul
îmi poartă departe
fumul de ţigară
şi gândul.
Ş-un glas de femeie
 se scurge
molatic şi tânguitor
din boxele stricate.
Iubirile vechi mi se zbat
în amintiri
să-mi iasă din piept,
iar maşina-mi pare
că se leagănă toată
şi-o simt barcă
plutind p-un lac
înconjurat de păduri
neumblate
de nimeni înainte.
Eu mă aprind mai greu...
aud cum îmi şopteşte
o iubire încă necoaptă.
’Aş putea să adorm aici,
în maşină...în barcă
şi greierii să-mi ţină de cald
şi de urât până vine şi el’
- îmi spun.
Dar ştiu că n-am cum o face.
Mai e mult până-n zori,
când Soarele apare...
E însă noapte acum
şi trebuie
să-mi port pe braţe
trupul ostenit
şi să-l aşez ghemuit
în noi vise de iubire
ce stau ascunse
în cearşafurile proaspete
ale patului meu - prea mic
chiar şi pentru mine.
Şi îmi adorm apoi...
uşurel şi cu dragoste multă
- ca pe un copil -
...şi sufletul.
La urmă, plâng...
Plâng
cum n-am făcut-o vreodată
şi eliberez din mine
prea multa Iubire
ce-am ţinut-o
pân’acum
pasăre captivă
între degetele strânse
prea tare.



(Vulpoiului roșcat și Lupului meu negru)




Niciun comentariu: